Китай стартира пилотиран космически кораб (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 17 октомври 2016 в 11:55 3665 0

Кредит Синхуа

В понеделник, 17 октомври, в 7:30 (2:30)по пекинско време от космодрума Цзюцюан Северозападен Китай с помощта на ракетата носител "Чанчжен-2F" (Великият поход-2F) е осъществен успешен старт на пилотиран космически кораб "Шънджоу-11" с двама "тайконавти" на борда, съобщи агенция Синхуа.

Екипажът се състои от командир Дзин Хайпън и колегата му Чен Дун. Дзин Хайпън има вече два космически полета - на 25 септември, 2008 година с кораба Шънджоу-7 и на юни 16, 2012, с Шънджоу-9.

Основните цели на мисията е да се транспортират до китайската космическа станция "Тянгун-2" (Небесен дворец-2) космонавти и товари.

Шънджоу-11 ще се скачи в орбита с изстреляната на 15 септември станция на околоземна орбита "Тянгун-2", където членовете на екипажа ще извършат медицински, научни и други експерименти.

Тайконавтите ще останат на орбита 33 дни, 30 от тях в космическата лаборатория. Така те ще поставят нов рекорд за продължителност на престой в орбита в историята на Китай.

На церемония по изпращането на астронавтите президентът на Китай Си Дзинпин сподели, че се надява Китай силно да допринесе за развитието на космическите пътувания, съобщи ВВС.

Той допълни, че с мисията се дава възможност на страната да направи голяма крачка напред в изследването на небесното пространство и да я превърне в една от водещите космически сили.

Китай полага множество усилия и отделя значителни средства за космическите си програми, като се планува в рамките на година да бъдат извършени 20 мисии.

Това е третата страна след САЩ и Русия, която провежда собствени мисии извън орбита. Китай има желание да превърне "Тянгун-2" в постоянна космическа база, изпращайки регулярно скачващи се модули. Очаква се да бъде напълно завършена през 2022 година.