22 април 2019
  •  Говорят медиците

Консервант в храните прави противогрипната ваксина по-неефективна при мишки

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 април 2019 в 11:009320

Ваксинирани срещу грип мишки, консумирали храна, съдържаща добавката трет-бутилхидрохинон (tBHQ), се възстановяват от грип три дни по-дълго от онези, които не са консумирали добавката, съобщават Science News, позовавайки се на непубликувано все още изследване.

Резултатите, предполагащи, че често срещаната добавка може да направи противогрипните ваксини по-неефективни, са представени на Срещата по експериментална биология 2019 от токсиколога от Мичиганския щатски университет, Робърт Фрийборн (Robert Freeborn).

Тази добавка помага да се стабилизират мазнините и се използва като консервант в широка гама продукти, включително мазнини за готвене, замразени месни продукти, особено рибни филета и обработени храни като крекери, чипс и други пържени храни. Производителите на храни не са длъжни да поставят съдържанието на тази съставка върху етикетите, така че "е трудно да знаем всичко, което се съдържа вътре," пояснява Фрийборн.

В отделни експерименти, неваксинираните мишки, консумирали tBHQ показват наличие на повече вирусна РНК в дробовете си, в сравнение с онези, които не са го приемали. Първата група имат също и по-сериозно възпаление и повишено отделяне на секрети в дробовете си в сравнение с обичайното, открива екипът учени.

Изследователите не знаят точно по какъв начин добавката пречи на справянето с грипа, но е възможно да се дължи на повишеното количество на белтък от имунната система, наречен Nrf2. Повишената му активност може да намали броя на имунните клетки, борещи се с вирусите. Тези предположения все още трябва да бъдат изследвани.

Истинският произход на 4/20