21 октомври 2020

Космическият кораб "Марс 2020" изпитва технически трудности

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 юли 2020 в 07:26 31100
Снимка: NASA

Mars 2020, космическият кораб, на борда на който е новият роувър на НАСА Perseverance (Постоянство), на път към Червената планета е имал технически затруднения и временно са действали само основните системи, съобщи агенцията в четвъртък.

"Данните сочат, че космическият кораб е влязъл в състояние, известно като безопасен режим, вероятно защото част от космическия кораб е била малко по-студена от очакваното, докато Mars 2020 е бил в сянката на Земята", заяви НАСА.

Космическият кораб напусна земната сянка и температурите вече са нормални.

Когато корабът влиза в "безопасен режим", той изключва всички, освен основните системи, докато не получи нови команди от Центъра за контрол на мисията.

"В момента мисията Mars 2020 приключва пълна оценка на състоянието на космическия кораб и се работи за връщането на космическия кораб в номинална конфигурация за пътуването му до Марс", добавя НАСА .

Имало е и закъснение в създаването на комуникационната връзка на космическия кораб с Лабораторията за реактивни двигатели в Пасадена, Калифорния, която контролира мисията.

Mars 2020 изпраща първия си сигнал до наземните контролери в 9:15 ч. (16:15 българско време), но едва в 11:30 ч. (16:30 българско време) се установява телеметрията, която дава по-подробни данни за положението на космическия кораб.

Мат Уолъс (Matt Wallace), заместник-ръководител на проекта на мисията, заяви, че фактът, че космическият кораб е влязъл в безопасен режим, не е прекалено важен.

"Това е напълно нормално. Космическият кораб е добре", заяви той.

„Екипът работи чрез тази телеметрия, те ще разгледат състоянието на останалата част на космическия кораб.

"Досега всичко, което видях, изглежда добре, засега."

Източник: NASA's Mars-Bound Spacecraft Is Back Online After Experiencing Technical Difficulties, sciencealert, Agence France-Presse