21 септември 2020

Красивата ни планета, уловена от японски сателит (видео)

Нов японски спътник заснема на изображения на Земята на всеки 10 минути

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 август 2015 в 09:17 37780
Снимка: Himawari 8

Японският метеорологичен спътник "Химавари 8" (Himawari 8) вече работи и изпраща изображения на Земята на всеки 10 минути, създавайки една внушителна гледка на нашата планета.

"Чувството за перспектива е неизбежно от 35 хиляди километра. Един поглед надолу към Земята от това разстояние - почти три пъти по-далеч от диаметъра на самата планета - създава впечатление за земното кълбо като масивна органична система, пулсираща с непрекъснато движение." - разказва New York Times.

Следват изображения от първия официален работен ден на Himawari-8 - един жив портрет на западната част на Тихи океан, с тайфуните Чан-Хом и Nangka.

Застанал на орбита над Нова Гвинея, спътникът прави 144 фотографии на цялата планета на ден, три пъти повече, колкото своя предшественик. Изображенията показват как се развиват климатичните системи и помагат на метеоролозите да разработват по-детайлни модели на земната атмосфера.

"Химавари 8" е японска метеорологичен спътник, 8-мият от геостационарните метеорологични спътници Himawari, управлявани от Японската метеорологична агенция. Космическият апарат е конструиран от Mitsubishi Electric. Стартира в 05:16 UTC на 7 октомври 2014 г. Достига геостационарна орбита през октомври 2014 г.

21 септември 2020 в 08:580