06 август 2020

Метеорният поток Ета Аквариди ще достигне своя връх тази вечер (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 май 2015 в 14:36 27360
Снимка: Наука ОFFNews

Метеорният поток Ета Аквариди ще достигне своя връх на 5-6 май 2015 г. Почти пълната Луна ще направи по-трудно наблюдението на звездопада, но астрономите препоръчват да опитате преди зазоряване.

Метеорният дъжд Ета Аквариди е обикновено активен между 19 април и 28 май всяка година и има тенденция да достигне своя връх около 6 май или 7 май. Най-доброто време, за да видите Акваридите е в ранните сутрини, точно преди зазоряване. Скоростта на потока е 66 км/сек., като за един час в небето ще преминават 60 метеора.

Ета Акваридите е един от двата метеорни потоци, създадени от отломки на Халеевата комета. Земята пресича за втори път пътя на кометата през октомври. Това ще създаде метеорния поток Ориониди, който ще премине около 20 октомври.

Халеевата комета за около 76 години прави пълна обиколка около Слънцето. Следващият път, когато ще се вижда от Земята е през 2061 г.

Ета Акваридите ще преминават през небето от посоката на съзвездието Водолей. Звездопадът е кръстен на най-ярката звезда от съзвездието, Ета Акварий (Eta Aquarii).

Метеорният дъжд Ета Аквариди за София (нощта между 6 и 7 май)