17 август 2018
  •  Говорят медиците

НАСА предлага на всички да изпратят името си на Слънцето (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 март 2018 в 14:5222230
Снимка: NASA, Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory

НАСА предлага на всички желаещи да изпратят своето име на Слънцето със сондата Parker Solar Probe, чието изстрелване е насрочено през лятото на тази година, съобщава сайтът на агенцията.

Трябва да се отбележи, че сондата ще бъде първата в историята, която ще достигне атмосферата на Слънцето и ще се сблъска с мощното въздействие на неговата радиация.

Имената на всички желаещи ще бъдат събрани онлайн и ще бъдат записани на специален чип, който ще бъде поставен в сондата.

"Сондата ще се отправи в област, в която човечеството още не е прониквало. Тази мисия ще отговори на въпроси, които вълнуват научната общност през последните десетилетия" - заяви Томас Зурбукен (Thomas Zurbuchen) от НАСА.

Имената на желаещите се приемат до 27 април 2018 на адрес http://go.nasa.gov/HotTicket.

Според сегашните планове мисията PSP ще премине през короната на Слънцето 24 пъти, постепенно приближавайки се към повърхността на Слънцето. За да не изгори при първата й среща със нашата звезда,  сондата е снабдена с голям топлинен щит от специален материал от въглеродни влакна, който отразява 99% от светлината и топлината, чиято дебелина е 11 см, а дължината и ширината - няколко метра.

Въпреки впечатляващата защита, корпусът на сондата ще се нагрее до температура от около 1500 градуса по Келвин и ще се изложени на мощен поток радиация, надхвърлящ земния почти 500 пъти.

Виц на деня: 9 август