25 август 2019
  •  Говорят медиците

НАСА представи мек робот-калмар за търсене на извънземен живот в океаните

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 май 2015 в 12:2339322
Снимка: NASA/Cornell University/NSF

НАСА представи амбициозния проект на робот-калмар, предназначен за търсене на живот в субглациалните (под леда) океани на Европа, Ганимед и други небесни тела. Роботът ще се захранва от промените на магнитните полета, съобщава сайтът на НАСА.

Идеята за робокалмара идва от Университета Корнел и е избран сред 15-те най-обещаващи участници в програмата "NASA Innovative Advanced Concepts" (NIAC). Пипалата на гърба на тялото му играят ролята на електродинамични нишки, събиращи енергия от промените в магнитното поле, а също и средства за придвижване в течна среда.

Сред другите интересни проекти, експертите от НАСА са отбелязали двойка свързани безпилотни самолети, движещи се от вятърната енергия в долната стратосферата. Горният апарат осигурява тягата и подемната сила, а долният не дава на системата да се снижава. Безпилотният самолет може да остане в атмосферата в продължение на много години, позволявайки на НАСА да икономиса от орбитални сателити за своите атмосферни и геофизични програми.

Пълният списък и описание на проектите са представени на сайта на NIAC, НАСА.

до Anonymous 22.10 2015 в 22:22 2
Пожелателно мислене. Истината е, че никой никога не дава превес на науката. Над 80% от американците заявяват, че при финансов недостиг първо трябва да се ореже бюджета на наса. Дали са прави не е наша работа да съдим (лично според мен не са), защото и тук повечето хора гледат на науката като загуба на средства. Ще кажеш повечето хора да го духат, но е факт, че за политиците е много по-изгодно да ядосат учените и да угодят на всички останали, отколкото обратното. И в крайна сметка го духат учените, а не повечето хора.
Anonymous 20.06 2015 в 11:07 1
САЩ да спрат да наливат пари за военни цели и да отделят по-солидна част от бюджета за НАСА/наука, та да не чакаме десетилетия за тези проекти.