13 ноември 2018
  •  Говорят медиците

НАСА засне Земята обвита в оранжево сияние

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 ноември 2018 в 11:228980
Снимка: NASA

НАСА публикува снимка на нощната част на Земята, направена от астронавти на Международната космическа станция на 7 октомври по времето, когато МКС е над Австралия на 400 км над нашата планета.

На изображението се вижда оранжево сияние на атмосферата на Земята, наречено "въздушно сияние" (airglow) - дифузна обвивка от светлина на височина от 80 до 650 км в нашата атмосфера. Явлението се случва в резултат на въздействието на ултравиолетовата слънчева радиация на молекулите на азота и кислорода. За да освободят тази енергия, атомите в по-ниската атмосфера се сблъскват един с друг и губят енергия в сблъсъка. Резултатът е бляскава цветна въздушна струя.

Въздушното сияние разкрива някои от процесите в горната част на нашата атмосфера. То може да помогне на учените да научат повече за движението на частиците близо до граничната зона на Земята и космоса, включително как атмосферата на Земята взаимодейства с пространството в близост до Земята и връзките между космическото време и времето на нашата планета.