От началото до края на Вселената: пътешествие в Космоса през октомври с Ratio

Disney Channel Последна промяна на 07 октомври 2022 в 11:41 5707 0

Кредит Ratio

Когато поглеждаме към нощното небе, рядко си даваме сметка, че всъщност до нашите невъоръжени очи достига много малка част от информацията, която ни пращат звездите. Затова през октомври, в Месеца на Космоса, Ratio ще поведе публиката на космическо пътешествие, което минава през красиви гледки и любопитни факти.

Космосът ще се срещне и с киното – на събитието „Кралят а безкрайността“. На 13 октомври организаторите от Ratio заедно с Кинематограф са подбрали космическо късо кино от САЩ и Холандия. Програмат включва още разказ презентация, който отвежда публиката от началото до края на Вселената. Събитието е в чест на Христина Дилева, която загина в тежката катастрофа на бул. „Арсеналски“ и бул. „Черни връх“ на 6-ти юли и която бе част от екипа доброволци на Ratio и Кинематограф.

На 20 октомври пък Ratio отваря вратите към интересния свят на спектроскопията със събитието „Звезден спектър“. Още от момента, в който Нютон поглежда слънчевата светлина през своята призма, знаем, че в нея са заключени още много детайли, които учените трябва да разкрият. Проф. д-р Асен Пашов разкаже повече за тайните, скрити в оптични спектър и ще направи серия от демонстрации с различни източници на светлина (и една китара!).

Анализът на пълния звезден спектър може да даде много неочаквани отговори за структурата на далечни космически обекти намиращи, но други въпроси все още не са намерили своя категоричен отговор. Затова приключението продължава още по-навътре в дебрите на космологията, където са скрити редица нерешени научни загадки, които провокират любопитство.

Доц. д-р Владимир Божилов ще отведе публиката до Големия взрив и обратно на 27 октомври на събитието „Непознатата Вселена“. Публиката ще разбере възможно ли е да съществува екзопланета близнак на, както и любопитни детайли за това как се раждат, живеят и умират звездите. Доц. Божилов ще представи и „Непознатата Вселена“ – най-новата си научно-популярна книга.

Освен в реалния свят, организаторите са подговили и виртуални спирки по време на космическата разходка под формата на серия тематични подкасти и видеа.

Билети събитията можете да намерите на сайта на организаторите Ratio. Събитията започват от 19:00. Повече информация за темите и лекторите ще намерите на www.ratio.bg.

00 ч.