21 януари 2020
  •  Говорят медиците

Пълното лунно затъмнение на 4 април 2015 (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 април 2015 в 09:0883332
Снимка: Slooh

Пълното лунно затъмнение на 4-ти април е първото от общо двете затъмнения на Луната през 2015 г. В България няма да можем да го наблюдаваме, но обсерваторията Slooh ни дава тази възможност.

Според изчисленията на астрономите, лунно затъмнение ще започне в 9 часа сутринта в събота по Гринуич (12:00 българско време), когато земната сянка ще започне да засенчва диска на Луната. Три часа по-късно, 11часа 57 минути по Гринуич (14 часа 57 минути българско време), затъмнението ще достигне пълна фаза, която ще продължи само пет минути.

Пълното лунно затъмнение ще може да се види само от жителите на Далечния изток, Източен Сибир, Югоизточна Азия, гражданите на Съединените щати, Канада, Мексико и Австралия. НАСА и обсерваторията Slooh организират пряко предаване на това астрономическо събитие за хората от тези райони на Земята, които не могат да го видят.

Обяснението на "Кървата Луна" е просто: слънчевите лъчи, проникващи на нашата планета, се разсейват в атмосферата й и частично достигат до Луната, която започва да изглежда кафява или червена. По този цвят учени определят химическия състав на горните слоеве на атмосферата на нашата планета.

Лунните затъмнения се случват в рамките на две седмици, след слънчевите. Небесната механика разменя местата на Луната и Земята.

Видео към новината

Petrusha Naidenova 04.04 2015 в 13:43 2
Blagodarq za shansa da nabludavam tova prrodno qvlenie
ot USA, Auastraliq i Kanada LIVE !!!
SUPER STE!!!