18 август 2019
  •  Говорят медиците

Пациент умира след фекална трансплантация, изпитанията спират

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 юни 2019 в 00:5465490
pixabay

Фекалната трансплантация е експериментална процедура, при която лекарите използват фекален материал от здрав донор, чрез който лекуват пациент с микробен дисбаланс.

Тази техника изглежда многообещаваща за лечението на различни здравословни проблеми. Но наскоро, пациент с компрометиран имунитет умира след като му е проведена процедурата, а друг е в сериозно състояние. Това е причината щатската Агенция по храните и лекарствата (Food and drug administration - FDA) да спре редица тестове върху фекалните трансплантации.

Според публикация на New York Times и двамата пациенти са получили материал от един и същи донор. След като се разболяват, учените, провеждащи изпитването изследват проби от донора и установяват съдържание на бактерията E. coli, която произвежда ензим, устойчив на антибиотици.

Питър Маркс (Peter Marks), директор на Центъра за биологична оценка и изследвания към FDA, съобщава, че агенцията спира определен брой клинични изпитания, докато учените, които ги провеждат, не докажат, че имат процедури за анализ, които да осигурят, че дареният материал не съдържа организми, които да представляват заплаха за здравето и живота на пациента.

Източник: Futurism - FDA HALTS FECAL TRANSPLANT TRIALS AFTER PATIENT DIES