06 декември 2021

Портрет на Земята и Луната от Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 януари 2017 в 10:30 53410
Снимка: NASA

НАСА показа как биха видели Земята марсианците, ако съществуваха и ако имаха подобен на най-мощния телескоп, който е извън орбитата на Земята. По време на последното калибриране на камерата на HiRISE на апарата Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), изследователите направиха великолепна снимка на Земята и Луната от разстояние 205 милиона километра, съобщи Аstronomy now

Изображението съчетава две отделни експозиции, направени на 20 ноември 2016, когато положението на Земята и Луната е най-подходящо. Снимките са леко коригирани, за да изглеждат двата обекта еднакво ярки. Луната е много по-тъмна, отколкото на Земята и едва ще се вижда, ако е показана в една и съща скала на яркост като Земята.

В обединената снимка позициите на небесните тела и размера им, едно спрямо друго отговарят на действителността.

И все пак Земята и Луната изглеждат по-близо на това изображение.

Разстоянието между Земята и Луната всъщност е 30 пъти диаметъра на Земята - 370 хиляди км. Снимката по-долу показва разстоянието между Земята и Луната мащабно.

Източник: NASA

Новият HiRISE изображението са ясно видими океани и континенти на нашата планета. Червеникавият обект в близост до центъра на Земята е Австралия, а вляво - част от Югоизточна Азия. Светлото петно ​​в долната част е Антарктика, а другите светли области - облаци.

Източник: NASA

Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45
Какво е социална екология?
03 декември 2021 в 12:45