27 май 2020

Руски учени предлагат охлюви за храна в космическите колонии

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 юли 2015 в 13:4439441
охлювите Achatina fulica Снимка: rennmaus.de

Учени от Института по биофизика към Руската академия на науката в Красноярск били впечатлени от хранителните качества на охлювите Achatina fulica и предлагат да бъдат включени в менюто на покорителите на другите планети.

Според техните изчисления, за едно денонощие човек може да консумира 497 гр месо от охлюви, съобщава порталът "Отворена наука".

Резултатите от проучването са публикувани в изданието на Сибирския федерален университет.

В Института по биофизика към РАН се води работа по създаване на затворени животоподдържащи системи, които да бъдат използвани в космическите станции на Луната и други планети, от началото на 70-те години.

Такава система трябва е самодостатъчна, да произвежда вода, въздух и храна, да е в напълно самостоятелен режим. В проучването си, учените изследват охлювите като един от елементите на затворената животоподдържаща система. Охлювите трябва да бъдат органично интегрирани в системата.

Учените изследвали доколко се справят охлювите с негодна за консумация растителна биомаса и хранителни отпадъци, регистрирали темповете им на растеж, оценили хранителната им стойност. Оказало се, че благодарението на охлювите независимостта на системата може да се увеличи до 97%.

Един човек за едно денонощие ще има осигурено почти половин килограм месо от охлюви. То било на вкус като черен дроб, твърдят авторите, които са го опитвали като обект на своите изследвания.

Поп Дръвчо 08.07 2015 в 16:09 1
Хехе, опитвали го като част от изследванията. Другояче казано са хапвали скъпа италианска кухня на разноски на РАН.

Дедо поп е хапвал охлюви (ама друг модел) и след известно свикване определено са добра храна.