20 октомври 2020

Сблъсъкът на Messenger с Меркурий се очаква на 30 април.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 април 2015 в 14:03 48941
Снимка: НАСА

Космическият кораб Messenger (MErcury Surface, Space ENvironment, GEochemistry, and Ranging) е на път да се блъсне в най-близката до Слънцето планета Меркурий на 30 април, точно както е предвидено от НАСА, разказва сайтът phys.org.

Messenger стартира от Земята през 2004 г., пропътува над 7.9 милиарда км и е в орбита около Меркурий за последните три години, като предостави на учените безпрецедентна възможност за проучване на планета, за която преди това са знаели сравнително малко.

Сондата ще свърши горивото около 30 април. Така тя няма възможност повече да маневрира и ще приключи мисията си с гръм и трясък. Без гъста атмосфера, която да забави движението надолу и частично изгоряла, Messenger ще продължи да се ускорява към повърхността на Меркурий и ще достигне скорост 3.91км/ сек.(8750mph) в момента на удара и ще се създаде кратер с диаметър около 52 метра. Падането ще се случи от страната на Меркурий, която е с гръб към Земята и ще бъде невидимо за земните телескопи. Учените очакват да събират данни почти до самия край.

НАСА планира да предава пряко това събитие.

В рамките на мисията, Messenger проучва високоенергетичните частици от Слънцето и на базата на негови данни е съставена подробна карта на повърхноста на Меркурий,.

Поп Дръвчо 19.04 2015 в 22:14 1