Секретният космолет X-37B обикаля Земята вече 719 дни и не се знае защо

Ваня Милева Последна промяна на 27 август 2019 в 12:18 7903 0

Кредит Boeing

Безпилотният военен самолет на слънчева енергия наскоро счупи собствения си рекорд за продължителност на космическия полет, като сега прекара повече от 719 дни в орбита около Земята, съобщава ScienceAlert.

Boeing X-37B е орбитален космически кораб за многократна употреба. Дължината му е 8,8 метра, а размахът на крилата му е 4,6 метра. Размерите на апарата позволяват да бъде изпратен на орбита вътре в обтекателя на ракетата, а кацането на връщане да стане самостоятелно в самолетен режим на обикновена писта.олосу.

X-37B принадлежи на американските ВВС и това е петата му мисия, Orbital Test Vehicle 5 (OTV-5). Но това, което постига в своите мисии, остава класифицирана информация.

В понеделник самолетът счупи рекорда, поставен от предишната мисия OTV-4, при която остава във въздуха в продължение на 717 дни, 20 часа и 42 минути.

OTV-5 постави този рекорд в 10:43 UTC (13:43 българско време) на 26 август.

И така, какво прави там?

Все още никой няма сигурна информация. Макар ВВС на САЩ да не избягват изявления за самолета, те използват много общи думи.

Малкото известни неща са, че X-37B прилича на по-малка версия на старата космическа совалка на НАСА, а американските ВВС разполагат с поне два самолета на слънчева енергия, които са построени от Boeing.

Тази последна мисия бе стартирана на 7 септември 2017 г. от ракетата на SpaceX Falcon 9. Тя все още е активна и не е ясно кога ще кацне.

Според ВВС основните цели на X-37B са да се изследват технологиите за космическите кораби за многократна употреба за бъдещето на Америка в космоса и да провеждат експерименти, които могат да бъдат върнати на Земята.

Официалните лица не дават повече информация за спецификата на орбиталните си експерименти.

Преди тази секретност доведе до спекулации, че военните може би тестват в космоса EM Drive - хипотетична задвижваща система без гориво, проучвана от НАСА и която Китай твърди, че вече тества.

Други спекулации предполагат, че ВВС може да използва X-37B за проучвания на оръжия или за орбитални наблюдения - въпреки че още през 2010 г. ВВС отрече програмата да има някакви "нападателни възможности".

Независимо каква е мисията на самолета, първоначално тя бе проектирана само за орбитален прозорец от 270 дни, така че фактът, че е успяла да удвои това време, е голям успех за самолетите на слънчева енергия.