13 юли 2020

Семейни скандали, детски градини и много ядене – какво крие тайният живот на прилепите?

На 28 януари публиката на Ratio ще научи колко прилики всъщност има между прилепите и хората

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 януари 2020 в 11:26 13280

Прилепите имат невероятни способности – те летят по-добре от някои птици и се ориентират в пълен мрак чрез ехолокация. Това ги превръща в една от най-интересните групи бозайници. Също както човешките общества, прилепите се сблъскват със социални проблеми от интимно естество – семейни скандали, изневери, вечна любов, а малките им растат в „детски градини“.

Тези интересни бозайници ще бъдат във фокуса на събитието Ratio представя: Тайният живот на прилепите. Освен за интересното им поведение, публиката ще разбере повече и за значението им за живота на Земята. Как прилепите правят достъпа до текила и шоколад повсеместен? Колко важна в помощта им за контрола над вредните за нас насекоми? Каква е тайната зад тяхното дълголетие?

Вратата към тайния живот на прилепите ще отвори д-р Хелиана Дундарова. Тя изучава разред Ръкокрили от 10 години. Участва активно в зимното преброяване на прилепните колонии в Чехия и Словакия по време на своята магистратура. През 2012 се включва в картирането на прилепните местообитания по НАТУРА 2000, като експерт в България.

Д-р Дундарова работи в Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания – БАН. Завършила е Софийския университет, след което придобива магистърска степен по зоология в Карлов университет в Прага. Докторската си дисертация изготвя в Института по Биоразнообразие и Екосистемни Изследвания – БАН. Взела е участие в редица пещерни експедиции на Балканите, Западна, Централна и Югоизточна Азия.

Събитието „Ratio представя: Тайният живот на прилепите“ ще се проведе на 28 януари 2020 в City Stage, а входът е свободен. Вратите към пещерата на прилепите отварят в 19 ч.