01 октомври 2020

Стартът на "Союз TMA-17M" ще бъде в полунощ

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юли 2015 в 14:06 16500
Снимка: federalspace.ru

През нощта в сряда срещу четвъртък към Международната космическа станция ще се отправи нов екипаж на пилотирания транспортен космически кораб "Союз TMA-17M". Изстрелването е насрочено за 00:02 българско време.

Екипажът включва командир Олег Кононенко, японския борден инженер Кимия Юи и борден инженер Чел Линдгрен. Техни дубльори са космонавтът Юрий Маленченко (Роскосмос), астронавтите Тимъти Копра (NASA) и Тимъти Пийк (ESA).

Снимка: Роскосмос

Както беше съобщено от Роскосмос, стартът на космическия кораб "Союз TMA-17M" е насрочен на 23 юли 00:02 от плоащадка  №1, наречена "Гагарински старт" в Байконур. Корабът ще бъде изнесен на орбита от ракетата "Союз-ФГ". На предстартовата пресконференция екипажът изрази надежда, че "всичко ще бъде нормално".

Снимка: НАСА

По-рано агенция "Интерфакс" съобщи, че по време на предстартовата подготовка на кораба "Союз TMA-17M" в апаратурата се е появил проблем, отстраняването на който може да отнеме няколко часа и да доведе до промяна на насроченото за 23 юли изстрелване на кораба с 45-тия екипаж за МКС.

Но вчера Роскосмос опроверга информацията, че има проблеми в апаратурата на "Союз TMA-17M" и слуховете за отлагане на старта до Международната космическа станция (МКС).

В момента на МКС работи 44-та космическа мисия с командир на станцията Генадий Падалка и бордни инженери - руския космонавт Михаил Корниенко и астронавтът на НАСА Скот Кели.

Снимка: NASA/Aubrey Gemignani