25 май 2020

Стивън Хокинг ще лети в космоса с Virgin Galactic (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 февруари 2016 в 15:4761302
Снимка: REUTERS/Lucy Nicholson

Известният астрофизик Стивън Хокинг ще бъде единственият жител на Земята, който ще има правото на безплатен полет на кораба на Virgin Galactic.

Основателят на Virgin Galactic Ричард Брансън, планиращ да стартира суборбитален полет, предложи място на кораба на известния физик Стивън Хокинг. Именно неговото надничащо око е изрисувано нарисувано на опашката на кораба.

Представянето на модернизирания космически кораб VSS Unity се проведе миналия петък на територията на космодрума в пустинята Мохаве. Корабът е предназначен за шест пътника и двама пилоти и предлага на любителите на силните усещания петминутен полет в суборбиталното пространство на височина до 100 км.

В записано съобщение ученият казва, че винаги е мечтаел да лети в космоса. Но да се осъществи тази мечта е трудно: повече от 50 години Хокинг страда от амиотрофична латерална склероза - болест на Лу Гериг. Той се движи в инвалидна количка и общува с помощта на синтезатор на реч. Основателят на Virgin Galactic, Ричард Брансън му е предложил безплатно място на суборбиталния кораб. Цената на билета е 250 хил. долара.

"Аз веднага каза: "Да," и до този момент не съм променил решението си. Ако аз съм в състояние да летя и ако позволи Ричард, аз ще летя в космоса" , - заяви Стивън Хокинг според Live Science

... "Ние искаме Стивън да стане част от историята на VSS Unity, защото неговите идеи са до голяма степен в унисон с нашите. Затова "Галактическата девица" носи знаме, на което е изобразено окото на Стивън," - съобщи собственикът на Virgin Galactic.

коко 24.02 2016 в 16:45 2