07 август 2020

Тест на ускорителите на SLS

Тестът ще се проведе на 28-и юни от 17:05 българско време и ще бъде предаван по NASA-TV

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юни 2016 в 14:38 20720
Снимка: www.nasa.gov

След „пенсионирането“ на Космическата совалка NASA се оказа в ситуация да няма свой кораб. Пилотираните мисии до Международната космическа станция бяха поети от руските ракети „Съюз“, а при товарните полети се включиха и частните компании Space X и Orbital ATK, като през 2017-а година се предвижда и те да започнат да превозват астронавти.

Все пак в NASA също работят по свой кораб и ракета.

През декември 2014 бе направен първият тестов полет на кораба Орион. За неговите мисии до Луната (а може би и по-далече?) се строи ракетата Space Launch System. SLS се предвижда да е най-мощната ракета, летяла до сега, с 20% по-мощна от Saturn V (108 тона в ниска орбита).

При NASA нещата вървят доста по-бавно, отколкото при частните компании, но все пак нещата са стигнали до тестове.

Утре ще бъде запален за няколко секунди ускорител, предназначен за SLS. Тестът ще даде критични данни, необходими за оценка на пригодността на ускорителя за полет.

Тестът ще се проведе на 28-и юни от 10:05 EDT, или 17:05 българско време и ще бъде предаван директно по NASA-TV с начало 16:30 българско време.