15 декември 2019
  •  Говорят медиците

Учени превръщат дървесината в бензин

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 януари 2016 в 11:5118200

Изследователи от Льовенския университет са измислили начин да превърнат дървесните стърготини в ценни химикали и съставни елементи за бензин, съобщава Ройтерс.

Чрез разработване на уникален химичен процес в тяхната лаборатория, сега те могат да превърнат лигнина в дървесината в ароматни съединения, а целулозата във въглеродни вериги. Въглеводородите могат да се използват като добавка в бензина или като компонент в пластмасата.

Целулозата е основното съединение изграждащо структурата при растенията, съдържаща се във всички негодни за консумация части на дървото, сламата, тревата, памука и старата хартия. Целулозата се състои от много здрави и силно устойчиви въглеродни вериги.

Изследователят Beau Op de Beeck е разработил нов метод за извличане на тези въглеводородни вериги от целулозата, като при това се премахва кислородът от нея, който е нежелан в бензина.

Университетът вече е подал заявка за патент на този нов вид биологични рафиниране и е построил уникален химичен реактор.

Екипът учени е произвел и бензин, който може сам по себе си да захранва превозните средства, но според тях в краткосрочен и средносрочен план е най-добре да се използва като добавка към нефта, за да помогне за намаляване на емисиите въглероден диоксид.

Според Арън Денеяр (Aron Deneyer), който е един от изследователите зад откритието, въглеродният диоксид, образуван от техния бензин от биомаса, е по-малко проблемен за атмосферата, отколкото образувания от нефтени химикали.