07 декември 2021

В Юпитер се врязва втори обект само за месец (видео)

Според астрономите всяка година на повърхността на най-голямата планета в Слънчевата система падат няколко астероида с диаметър повече от 10 метра.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 октомври 2021 в 11:50 41880
Сблъсъкът с Юпитер е регистриран на 15 октомври 2021 г. Кредит: OASES project

На 15 октомври 2021 г. в 16:24 ч. българско време японски астрономи записват 2-секундна светлинна експлозия в Северното полукълбо на Юпитер, която вероятно е причинена от сблъсъка на космически обект с газовия гигант.

Това е деветият регистриран сблъсък за цялата история на наблюденнията и втори от 14 септември 2021 г.

Според астрономите всяка година на повърхността на най-голямата планета в Слънчевата система падат няколко астероида с диаметър повече от 10 метра, чиито експлозии могат да се видят от Земята. Преди това такива сблъсъци са регистрирани през 1994, 2009, 2010, 2012, 2016, 2017 и 2019 г.

Ако бъде потвърдено, това ще бъде деветият регистриран удар върху Юпитер от първия през юли 1994 г., когато кометата Шумейкър-Леви 9 се раздробява на няколко по-малки парчета, които потъват едно след друго в газовата обвивка на гиганта, оставяйки тъмни белези по облаците на Юпитер, някои от които с размера на нашата планета.