12 август 2022

Възможност за финансиран достъп до 38 екологични научни станции в Европа и Израел

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 декември 2021 в 06:06 55800

Европейската мрежа за дългосрочни екосистемни изследвания (European Long-Term Ecosystem Research – eLTER) обяви началото на новия си прием на кандидатури за международен (Transnational Access – TA) и отдалечен достъп (Remote Access (RA) за учени в областта на биоразнообразието, биогеохимията, хидрологията или социално-екологичните изследвания.

Избраните предложения ще получат пълно финансиране и достъп до 38 обекта в 19 страни, оборудвани с най-съвременна апаратура, за да позволят цялостни екологични измервания и експерименти.

Крайният срок за подаване на документите е 31 януари 2022 г. Резултатите ще бъдат обявени на 15 март 2022 г. За повече информация посетете сайта на eLTER.

eLTER разполага с над 500 научни станции и повече от 50 изследователски платформи в 26 държави. Проектът провежда регулярни обучения, както и предлага достъп до един от най-големите масиви с екологични данни в света. Проектът цели да подпомогне изследванията в областта на изменението на климата, загубата на биологично разнообразие, ерозията на почвата, замърсяването и неустойчивото използване на ресурси в сухоземни, сладководни и преходни водни екосистеми.