11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Защо короната на Слънцето е по-гореща от повърхността му

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юни 2015 в 09:1047031
Снимка: T. Amari / École Polytechnique

Защо короната на Слънцето е многократно по-гореща от повърхността му е въпросът, на който се опитват да отговорят група френски астрофизици, водени от Тахар Амари (Tahar Amari) от Центъра за теоретична физика CNRS, съобщава Science News.

Повърхността на Слънцето е с температура от около 5 500º С. Но на разстояние от около 10 000 км от повърхността на Слънцето, там, където е слънчевата корона, която виждаме като ореол, температурата вече достига един милион градуса. Причината за тази разлика в температурата между повърхността и короната все още не е ясна.

Кипящата повърхността на слънцето създава заплетена бъркотия на магнитни полета, пише астрофизикът Тахар Амари и колегите в доклада си в списание Nature.

Техните компютърни симулации показват, че магнитните полета изхвърлят енергия във короната като огромен плазмен балон, който обгръща Слънцето. Тези изригвания са във вид на огромно количество електромагнитни структури, които са "подобни на мангрови дървета" и отвеждат на разстояние от хиляди километри магнитната енергия, която се образува на повърхността на слънцето. Тези странни електромагнитни гъсталаци достигат короната, където преплитайки се изхвърлят натрупаната енергия, което позволява на короната да се нагрее до такива високи температури. Освен това, учените отбелязват, че същите структури може да образуват и слънчевите изригвания.

Схема:T. Amari / École Polytechnique

Трябва да се отбележи, че хипотезата на френските учени, не е първата. Например, група американски астрофизици наскоро предположиха, че причината е в т.нар "нано изригвания" (nanoflares).

Поп Дръвчо 15.06 2015 в 00:23 1
Неведоми са пътищата на топлообмена. Тия теорийки просто развиват вълните на Алвен без да обясняват откъде се вземат те.

На финала ще дойдат на дедо поповата мисъл че освен конвекцията има и радиативен топлообмен в прозорците от честоти които конвектния слой има добрината да пропуска.