Извънземен живот ще има чак след смъртта на Земята

Наука ОFFNews Последна промяна на 21 октомври 2015 в 16:13 10358 0

Кредит NASA, ESA, and G. Bacon (STScI)

Земята се е образувала твърде рано и затова не можем да се срещнем с извънземни цивилизации. Повечето земеподобни планети ще се появят много по-късно, едва след смъртта на Земята.

Според ново изследване по данни от космическия телескоп "Хъбъл" преди 4,6 млрд години, когато нашата слънчева система се е зародила, е имало само 8% от потенциално обитаемите планети. Основната част от планетите - 92% - все още не са се образували, разказва за проучването НАСА.

Резултатите са публикувани на 20 октомври в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Учените планетолози проучили за наличие на вещества по-тежки от хелий и водород в различни по възраст далечни галактики и екстраполирали тези количества във времето. Тази информация е сравнявана с информацията за потенциално обитаемите екзопланети, открити от телескопа "Кеплер", включително с наскоро откритите "братовчедки" на Земята, като Kepler-452b.

"Основният мотив на нашето изследване е да разберем какво всъщност е мястото на Земята във Вселената. В сравнение с общия брой на планетите, които вече са родени или се раждат, Земята, както разбрахме, се е появила търде рано", - обяснява Питър Бехрузи (Peter Behroozi) от Space Telescope Science Institute - STScI в Балтимор.

Изследването показва, че образуването на звездите в Галактиката е станало много бързо, но веществата, по-тежки от водород и хелий са били много малко, т.е. за изграждането на други обитаеми планети просто не е имало достатъчно материал. Сега образуването на звезди става много бавно, но пък има достатъчно градивен материал за планети.

Това оставя много възможности за формирането в бъдеще на още около милиард земеподобни планети в обитаемата зона.

"Има достатъчно материал в бъдеще да се формират още повече планети в Млечния път и отвъд пределите му"', - коментира съавторът Моли Пипълс (Molly Peeples) от STScI. Вероятността да съществува най-малко една извънземна цивилизация, по известното уравнение на Дрейк според авторите, се равнява на 90%.

Според изследователите, жителите на Земята са имали повече късмет от техните още непоявилите се братя по разум. Благодарение на ранната поява на Земята ние можем, за разлика от по-късните цивилизации, все още да видим как е възникнала Вселената по време на Големия взрив и как са се формирали първите галактики. След милиард години тази възможност ще изчезне - ще изчезне фоновото микровълново лъчение, космосът ще се разшири още повече и ще се загубят всякакви следи от раждането на Вселената. Дори най-развитите цивилизации ще са безсилни да разкрият корените на съществуването й.