01 декември 2020
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

До 2024 г. електромобилите вероятно ще бъдат евтини колкото обикновените

Разходите не са единствената пречка за преодоляване, но е добра отправна точка за начало

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 октомври 2020 в 00:00 26030
Кредит: Flickr Open Grid

Само в рамките на три години разходите за производство на един електрически автомобил могат да бъдат същите като тези на конвенционален автомобил (с двигател с вътрешно горене), се казва в доклад на инвестиционната банка UBS. Това може да изглежда, че сме на крачка от отпадането от превозни средства, използващи изкопаеми горива, остават не малко проблеми.

Допълнителните разходи за производство на батерии за електрически автомобили спрямо техните еквиваленти на изкопаеми горива ще спаднат до 1 900 долара на автомобил до 2002 г. и ще изчезнат напълно до 2024 г., според анализа, направен от UBS. Това се основава на подробен анализ на батериите на седемте най-големи производители в света.

Съпоставимостта на разходите за батериите с тези на двигателите с вътрешно горене (ICE - internal combustion engines) се счита за голям етап в световния преход от изкопаеми горива към възобновяема енергия. Досега автомобилните производители не са склонни да спрат да произвеждат ICE и да преминат към електрически автомобили поради високата цена на батериите, които се произвеждат главно от азиатски компании.

Батериите представляват между една четвърт и две пети от цената на целия електромобил. UBS заяви, че очаква разходите за батериите да паднат до под $ 100 за киловатчас (кВтч) до 2022 г. Производителите на автомобили, които се придържат към продажбите на ICE, рискуват да изостанат от конкурентите си, които залагат на електрически автомобили като Tesla и Volkswagen, твърди банката.

„Не са останали много причини да си купите ICE автомобил след 2025 г.“, заявява Тим Буш (Tim Bush), анализатор на UBS, пред Guardian. Той отбелязва, че спадът в разходите за батериите ще направи хибридните превозни средства, които съчетават акумулатор и конвенционален двигател, без значение от финансова гледна точка.

Очаква се бързият спад в разходите за батерии да насърчи по-бързо преминаване към електрически превозни средства от очакваното досега. Продажбите на електромобили растат в Европа и Китай, въпреки пандемията. Матиас Шмид (Matthias Schmidt), независим автомобилен анализатор, прогнозира пред The ​​Guardian, че през 2020 г. в ЕС ще бъдат продадени един милион електрически и хибридни коли от общо 11 милиона.

В момента по света работят повече от седем милиона електрически автомобила. Това е голяма стъпка от 20-те хиляди, които бяха в употреба преди десетилетие. Правителствата залагат на тяхното увеличение. Норвегия планира да забрани продажбите на нови двигатели с вътрешно горене до 2025 г., а Нидерландия ще последва примера й до 2030 г.

Все пак има няколко бариери, които трябва да се преодолеят, освен разходите. Проучване по-рано тази година показа, че автопарк от 350 милиона електромобила ще увеличи годишното търсене на електроенергия с 41% от сегашните нива. Това ще изисква големи инвестиции в нова инфраструктура и нови електроцентрали, като само част от тях ще работят без изкопаеми горива.

Преминаването към електромобили също би повлияло на разпределението на консумацията на електроенергия през  денонощието, което би затруднило управлението на националните мрежи. В същото време изследователите заявяват, че може да има технически предизвикателства по отношение на доставката на материали като литий, необходими за батериите на електрическите превозни средства.

Източник: Electric cars will likely be as cheap as regular ones by 2024, zmescience


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Технологии
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.