30 септември 2020

Морските таралежи се обръщат наопаки, за да се родят (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 септември 2016 в 12:00 99580

Това видео, заснето в студио KQED в Сан Франциско за YouTube канала Deep Look, разказва за живота на морските таралежи с най-големи подробности.

Сега можем да видим в близък план моменти от странния живот на тези морски същества.

Вижте на снимката долу тази напомняща на космическа сонда или прозрачен чадър конструкция. Това е ларва на морски таралеж или ехиноплутеус. Той започва своя път, след като случайно в океана са се срещнали сперматозоидите, освободени от мъжките във вид на прозрачен облак, и яйцеклетките, които отделят женските във водата.

Ехиноплутеус - ларвата на морския таралеж е това в прозрачна обвивка. Стрелката бележи малката й уста.
Снимка: Deep Look

Дали половите клетки ще се срещнат в океана или не зависи изцяло от теченията. Ако това все пак се случи, вътре в прозрачното тяло започва да се развива ехиноплутеус. Той плува и расте, яде по-малки животни, докато вълните не го изблъскат до брега.

"Хайвер" на морски таралеж.

Усещайки промяната в химическия състав на водата в близост до брега ехиноплутеусът спира да плува и пада на дъното. Тогава започва трансформацията - ларвата като че ли сама ражда себе си, обръщайки прозрачната обвивка наопаки.

Още от : Въпроси