През 2023 г. ще започне производство на свръхзвукови лайнери

OFFNews Последна промяна на 17 ноември 2015 в 14:53 6222 3

Свръззвуков лайнер

Кредит Аерион

AS2 на «Аерион» и «Еърбъс» ще бъде сравнително малък и ще се задоволи да развива свръхзвукова скорост само над океана.

„Аерион”, производител на свръхзвукови самолети, поддържан от тексаския милиардер Робът Бас, ще избере място за нов завод в първото шестмесечие на идната година, съобщи Блумбърг. Целта е производството на по-бързи от звука лайнери да започне през 2023 г.

През 2016-та компанията ще търси доставчици за частите и производител на двигателите.

От години е на дневен ред възраждането на свръхзвуковата авиация, след като френско-британският „Конкорд” се „пенсионира” през 2003-а,. Но сега това е първата стъпка с конкретни срокове, договорености и действия.

След „Конкорд”, припомня Блумбърг, кандидатите за разработване на свръхзвукови пътнически самолети се обърнаха към бизнес класата. Те се надяват на новите технологии и на по-тясна ниша - да привлекат богати клиенти и висши мениджъри, чиято работа включва чести пътувания по света.

Партньорът на „Аерион” е поделение на „Еърбъс”. Вече са направени предварителни проекти за компоненти като крилете, фюзелажа, колесниците и горивната система.

„Ние виждаме ясни и осъществими технически решения за проектирането на свръхзвуков пътнически самолет и реалистична пътна карта”, е заявил вицепрезидентът на „Еърбъс ES” Кен Макензи.

Двете компании са представили проекта си на браншово авиошоу в Лас Вегас.

За своите производствени съоръжения „Аерион” има нужда от около 40 хектара площ, близо до летище в САЩ с писта, дълга поне 2700 метра. Планът е строителството на завода да започне през 2018 година.

Целта на Аерион е първият пробен полет на AS2 да бъде пред 2021 г. Работата по проекта е започнала през 2002 г., но е временно е спряна заради финансовата криза от 2008 – 2009 г.

Обявеното миналата година сътрудничество с „Еърбъс” увеличава шансовете на „Аерион” да построи частен самолет който може да разбие звуковата бариера.

Идеята на проекта за AS2 е ефективно да се лети по-бавно над сушата, където скоростта е ограничена заради силните гърмежи при пресичането на т. нар. звукова бариера. Над океана самолетът може да ускорява до 1,5 Маха (т.е. 1,5 пъти колкото скоростта на звука в неразреден въздух) или 1200 км/ч.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.11 2015 в 10:34

Скоростта на звука зависи от температурата на въздуха (на медиума в който се движи). На морското равнище при 15 градуса по Целзий тя е 340.3 м/сек. или 1225 км/час но на 15000 - 20000 метра полетна височина (тропопауза) температурата рязко се понижява до -51 градуса и скоростта на звука е около 800 км/час.

18.11 2015 в 04:25

Доколкото си спомням скоростта на звука е около 1150км/ч (3600*330/1000), та 1.5Мах ще бъде към 1800км/ч.

17.11 2015 в 17:39

Таз новина идва да каже че някой не просто си мисли че петролът ще е под 50 кинта през 2023г, но и достатъчно след това. И не просто си го мисли, ами има и как да убеди инвеститорите.