В Китай започнаха работа за влак Hyperloop, който ще се движи със скорост 1000 км/ч

НаукаOFFNews Последна промяна на 29 март 2018 в 00:00 29001 0

Кредит China Central Television

Изследователи от Югозападния университет "Джаатонг" в Китай наскоро построиха прототип за "супер маглев" - писта, която носи влак с невероятна скорост, използвайки магнитна левитация..

Какво го прави толкова "супер"?

Според изследователите той ще може да поддържа скорости до 1000 км / ч.

Това е бързо, всъщност, това е хипербързо, подчертава The Next Web.

Това е първата високотемпературна свръхпроводяща тестова писта за магнитна левитация в Китай, според местния сайт People's Daily.

45-метровата изпитателната писта може да издържи товар до 1000 килограма, който ще се носи на 20 милиметра над пистата.

Намерението на изследователите е да изградят тестова писта за влакове, които да пресичат Китай със скорости, близки до долната граница на скоростта на звука. Ако успеят, техният супер маглев ще счупи рекорда на сегашния най-бърз влак в света - влакът Шанхай Маглев - 431 км/ч (Shanghai Maglev Train).

Сега усилията на китайците изглежда са съсредоточени върху изграждането на тръби над земята и в момента се тества на сравнително малка затворена писта при скорости до 50 км/ч.

Кредит: Southwest Jiaotong University

Припомняме, че на тестова писта Virgin Hyperloop One достигнаха скорост от 308 км/ч, а екипът на Илън Мъск достигна в тунел 324 км/ч .

Hyperloop WARR pod run to 201 mph (324 km/h) in 0.8 mile near vacuum tube

Публикация, споделена от Elon Musk (@elonmusk) на

Независимо дали е над земята или под нея, все още има безброй проблеми, които изследователите трябва да разработят, без значение от коя страна на света са. Технологията и на Мъск, и на Virgin Hyperloop One е все още в тестовата си фаза.

И китайският супер маглев ще трябва да реши някои основни проблеми, преди да може да достигне скоростта, която предвиждат конструкторите.

Сун Джан (Sun Zhang), експерт по железопътен транспорт и професор в Университета в Шанхай Tongji, заяви пред Global Times:

Влакът трябва да може да спре, когато е необходимо. Това може да се постигне на открито, като се използва въздушното съпротивление, но как ще стане във вакуумна тръба, където няма съпротивление? Какво ще стане, ако тръбата се счупи и въздухът влезе в системата? Това може да е още един проблем.

Остава да видим как изследователите ще преодолеят тези препятствия.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !