Как се обработват с Photoshop снимките на НАСА

Наука ОFFNews Последна промяна на 01 октомври 2015 в 10:30 4148 0

Мъглявината Орион, M42, заснета от телескопа на НАСА Wide-field Infrared Survey Explorer или WISE през януари 2013. Инфрачервените дължини са представени в синьо - по-горещите, в зелено / червено - по-студени, от ляво на дясно каналите са: червен, зелен, синьозелен, син, суров 3-канален, изравнен, четвърти цианов канал и крайна смесена Photoshop картина. Източникt: NASA / JPL-Caltech / UCLA.

Adobe публикува в блога си подробности за това как получените от космическите телескопи и междупланетни станции изображения се преработват с помощта на Photoshop и по този начин се подготвят за публикуване в медиите, съобщава The Verge.

Често е достатъчно снимките само да се залепят в панорамно изображение. Така се прави например с данните от марсоходите, но в повечето случаи е по-сложно.

Астрономът Робърт Хърт (Robert Hurt) от Центъра за обработка и анализ на инфрачервени изображения в Калифорнийския технологичен институт започва работата си с полутонови изображения, заснети в различни части на инфрачервения диапазон. Хърт увеличава контраста, за да направи по-ярки най-интересните места на галактиките и мъглявините и да премахне ненужните детайли.

След това инфрачервените "цветове" се превръщат в видимите с помощта на червения, зелен и син цветови канал на Photoshop. За по-точни и по-ярки изображения Хърт често съчетава данни от няколко телескопа - "Хъбъл", "Спитцер" и др.

Това комбинирано изображение (вдясно) на галактиката Сомбреро, M104, е направено чрез комбиниране на изображения от телескопите Spitzer (вляво) и Хъбъл (по средата). Източник: NASA / JPL-Caltech / R. Kennicutt (University of Arizona) and the SINGS Team.

Резултатът е файл, обикновено от няколко десетки гигабайта, в който са комбинирани изображения от няколко телескопа.

Според астрономите те не правят просто по-красиви картинки, а допринасят за научната точност.

"Оптиката на камерата може да създаде артефакти, които на обикновения човек може да му се сторят реални обекти във Вселената. Затова ние ги изрязваме от изображенията - ние не искаме хората да мислят, че има, например, странна планета, когато всъщност няма" - казва Хърт.

Така, неотдавна, благодарение на такива артефакти, жълтата преса излезе със заглавия като "НАСА крие, че е намерила в космоса града на Бог".