При летателните апарати всеки грам увеличава разхода на гориво и съответно количеството вредни емисии по време на полет. Именно затова Националното управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство (НАСА) е разработило по-леко крило, което да намали количеството гориво, което се изгаря, и въглеродните емисии с поне 50% спрямо сега.
За да бъде по-ефективно, крилото е по-голямо от обичайните. За да не падне по-голямото крило от самолета, неговата конструкция включва допълнителен опорен елемент. По-голямото крило дава по-голяма подемна сила. От друга страна обаче то има и по-голямо въздушно съпротивление. Ако самото крило обаче е добре проектирано, съпротивлението не би трябвало да е толкова голямо, че да е проблем.
Освен това, освен икономията на гориво и намаляване на вредните емисии, по-големите крила имат и още едно предимство. Тъй като при по-големите крила има възможност двигателите да са малко по-отдалечени от тялото на самолета, а освен това, поради увеличената подемна сила, могат да работят и на по-ниски обороти, возенето на самолета като цяло ще е по-тихо.
Специалистите от НАСА вече изпробват умалени модели на самолети, които използват различни конструкции на новата концепция за крило. Моделите биват пускани да летят във въздушен тунел, а компютърни изчисления помагат на екипа да разбира кой вариант е най-ефективен.






















Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Gunteer
Престижна награда от БАН спечели главният редактор на НаукаOFFNews
Християнин
Това е кралят на тиквите: Тиквата му тежи над един един тон
dolivo
Сахара очаква 75% увеличение на валежите до 2100 г.
dolivo
Земната ябълка: стара култура за новите климатични времена