13 декември 2019
  •  Говорят медиците

НАСА разработи 100 пъти по-бърз фотонен модем

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 февруари 2016 в 12:0021210

Инженерите на НАСА са разработили нов модем, способен да предава информация 100 пъти по-бързо от обичайните радиосигнали, съобщава самата агенция в своя сайт.

Модемът работи с помощта на лазерно предаване на съобщенията. Новото устройство ще бъде изпробвано на Международната космическа станция. Подобни експерименти са правени още през 2013 г., благодарение на което са успели да предават информация със скорост 622 мегабита в секунда (Mbps).

Първите тестове на новото устройство са планирани за 2019 г., като самият апарат ще е с размерите на мобилен телефон и ще работи с помощта на един микрочип.

Схемата на новия чип ще помогне да се използват подобни апарати при създаването на медицинско оборудване, както и за устройства, използвани от интернет доставчиците.

Още от : Компютри