14 декември 2019
  •  Говорят медиците

3D планетариумът в Пловдив отваря до дни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 септември 2015 в 10:5674440
Снимка: kmeta.bg

В Природонаучния музей в Пловдив до седмици ще отвори врати първият в България 3D планетариум, а на Балканския полуостров има само още два подобни – в Гърция и в Румъния.

Пловдивският 3D планетариум е готов и скоро ще отвори врати за посетители. Специалният купол с диаметър 8 метра е вече монтиран. Доставен е софтуерът, както и няколко филма, свързани с планетите и другите небесни тела, съобщи директорът на Природонаучният музей гл. ас. д-р Огнян Тодоров пред портала на българските общини.

Съоръжението има 50 седящи места и е без аналог в страната. Стойността на планетариума е 360 000 лева, а строежът му е започнал на 1 октомври 2013 г.

„Планетариумът дава възможност не само да се привличат туристи към Пловдив, а и да се провеждат открити учебни часове по астрономия, география, физика и други науки. Посещението на 1 човек е 10 лв., а за ученици и по-големи групи – 3 лв.”, коментира Огнян Тодоров.

Освен планетариума са готови за аквариумът и терариумът, в които има нилски крокодил, кайман, игуана и змии. Все още се изгражда куполът на помещението, където ще живеят десетки видове екзотични пеперуди.