11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Ако Русия разруши астероид, може само да изостри проблема с космическия боклук

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 февруари 2016 в 11:0860561
Снимка: JPL-Caltech

Владимир Путин може да стане вторият Брус Уилис и всъщност да спаси Земята от гигантски астероид, ако приложи плана си за унищожаване на космически астероиди, отбелязва сайтът Inverse.com.

Наскоро ви съобщиме за намерението на руски експерти по ракетна технология да извършат модификация на балистичните си ракети, за да ги насочат към близкопрелитащи до Земята обекти. Сътрудникът на конструкторското ракетно бюро Сабит Саитгараев заяви в интервю за руската информационна агенция, че се надява да направят първите изпитания на ракетите за астероида Апофис през 2036.

Ако астероидът се доближи до Земята и ни заплаши със сблъсък, използването на мощни ракети може да е очевидното решение на проблема. Но най-голямата пречка, според Саитгараев е, че захранването с гориво на обикновените ракети трае повече от седмица. Руските специалисти смятат да намалят това време за реакция до няколко часа.

Но истинският проблем, за който не се споменава е, че изстрелването на ракета в космоса, за да се унищожи някакъв обект, по правило свършва зле. Целият свят осъди тестовете на Китай на противосателитна ракета през 2007 г., която унищожи спътник на разстояние от 800 км, което създаде стотици хиляди отломки, превърнали се в космически боклук.

Космическият боклук на орбита около Земята се оценява на над половин милион отломки, които стават все по-сериозен проблем. Дори малки фрагменти - само няколко сантиметра в диаметър - могат да повредят сателитите. Изминаха шест години, откакто "Космос 2251" и "Иридиум 33" се сблъскаха, а техните отломки и досега са заплаха за сателите.

Ядрените оръжия могат да бъдат ефективни в унищожаването на астероиди, но някои експерти твърдят, че има по-малко опасна алтернатива. НАСА разработва планове за пренасочване на астероидите на лунната орбита с помощта на роботи. Това ще помогне да се избегнат активните взривни техники, които определено крият рискове.

Ако някой се притеснява за Апофис, то в НАСА са изчислили, че през 2029 астероидът ще бъде на най-малко 30 хиляди километра разстояние от нас и ще изглежда като бързодвижещо се по небето светло петно. По Великден през 2036, когато ще се прогнозира следващото сближаване със Земята има всички шансове Апофис да прелети на разстояние от 50 милиона километра.

Освен ако, разбира се, Русия не го разбие преди това ...