25 май 2020

Астронавтите подготвиха МКС за нови космически кораби (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 февруари 2015 в 08:3026920
Бари Уилмор и Тери Върт включват кабелите към левия и десен борд на стените на адаптера PMA-2 Снимка: NASA TV

Астронавтите на НАСА Бари Уилмор и Тери Върт завършиха космическата си разходка, която продължи 6 часа и 41 минути. Те подготвиха орбиталния комплекс за приемане на нови американски пилотирани космически кораби.

Те закачиха нови захранващи кабели и кабели за пренос на данни към адаптера PMA-2 от американския сегмент Harmony. Тези кабели са предназначени за новия докинг порт, който ще бъде доставен на МКС през юни 2015 г. от космическия товарен кораб Dragon. SpaceX и Boeing разработват нови американски пилотирани космически кораби, които ще се скачват с Международната космическа станция чрез новото устройство.

Излизането в открития космос на Бари Уилмор и Тери Върт бе първоначално насрочено за 20 февруари, но след това бе отложено за денонощие за допълнителна проверка на скафандрите. Това бе втората космическа разходка на Уилмор и първата за Върт.

Поредната "космическа разходка" е насрочена за 25 февруари, когато астронавтите ще продължат да работят по полагането на кабели. На 1 март ще бъде третото излизане, при което те ще инсталират оборудване за комуникация, необходимо за осигуряване за скачването.

В цялата история на МКС, това бе 185 -тата космическа разходка в работата на орбиталния комплекс по изграждане и поддръжка.