14 декември 2019
  •  Говорят медиците

Безплатен курс по астробиология в Харвард (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 октомври 2015 в 14:0320450

Харвардския университет е обявил безплатен курс по астробиология на тема "Екзопланети и Живот". Курсът започва на 13 октомври 2015.

На сайта на университета курсът е представен с анонса: "Научете повече за извънземния живот, как го потърсим и какво това ни учи за мястото ни във Вселената". Курсът, който започва от 13 октомври, ще продължи 6 седмици по 5 часа седмично и е безплатен. За сертификат трябва да се заплатят 49 долара.

През изминалото десетилетие астрономите откриха много планети извън нашата Слънчева система. Преди тридесет години, знаехме само на планетите в нашата Слънчева система. Сега знаем, че хиляди обикалят близките звезди.

Едновременно с това, биолозите са направили огромна крачка напред в разбирането за това, как се развил животът на нашата собствена планета, за целия процес на еволюцията, започвайки от най-ранните клетки. Вече можем да опишем колко лесно молекулите могат да съставят градивните елементи на живота и как тези строителни блокове могат да се превърнат в клетките, които изграждат нашите тела днес.

Курсът "Екзопланети и Живот", обединил две области на науката - астрономия и биология, ще се опита да отговори на един от нашите най-важни и изначални въпроси: "Сами ли сме във Вселената?".

Какво ще научите:

• Как животът може да е възникнал на Земята
  • Как откриваме планети около други звезди
  • Какво прави една планета благоприятни за живот