22 октомври 2020

Дайте предложение за имена на звезди и планети

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 август 2015 в 11:25 48851
Планетата, която се предлага да се нарече "Сервантес". Снимка: Name the ExoWorlds

Международният астрономически съюз откри онлайн гласуване, където всеки може да допринесе за избора на нови имена за 20 планетарни системи, включително 15 звезди и 32 екзопланети.

Може да гласувате директно на сайта на проекта Name the ExoWorlds.

Възможни имена за небесните тела представят астрономически клубове и други организации с нестопанска цел от 45 страни, досега са предложени 247 имена за 20 планетни системи извън нашата Слънчева система. За звездите и планетите има ограничение - само тези, които са открити до 2008 г., защото тяхното наличие е проверено многократно.

Сред предложените варианти, например е Мария Митчел - в чест на първата американка в космоса - за звезда, която сега се нарича 14 Andromedae. Звездата HD 81688 например се предлага нарича Hikari, което означава "светлина" на японски. Група планети в една звездна система се предлага да назоват с имената на героите от "Дон Кихот" и името на автора на класическото произведение.

Една ярка звезда (PSR 1257 + 12) е предложено да се нарече Rock'n'Roll Star.

бОйко бОрисов е психопат! 15.08 2015 в 09:55 1