22 август 2019
  •  Говорят медиците

Генна редакция на растение може да помогне за почистването на въздуха

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 юли 2019 в 07:1712510
Снимка: pixabay

За справяне с климатичните промени вероятно няма да е достатъчно да спре отделянето на въглеродни емисии в атмосферата. Затова много експерти смятат, че ще е необходимо да се намери начин да се премахне част от емисиите, които вече замърсяват въздуха.

Докато някои се съсредоточават върху фиксирането на въглеродните съединения с механични средства, учени от Института Салк, работещи по проекта Harnessing Plants Initiative, предприемат по-органичен подход. Те търсят начин да оптимизират естествената способност на растенията да улавят и складират въглерод и те наскоро откриват, че генната редакция може да помогне за тази цел.

Растенията по естествен начин улавят въглеродни съединения от средата и ги съхраняват в кореновата си система под земята, колкото по-дълбока и силна е тя, толкова по-стабилен е запаса.

В ново изследване, публикувано в списанието Cell, учените описват в детайли своето откритие, че генът EXOCYST70A3 определя колко дълбоко растат корените на растението Arabidopsis thaliana.

Променяйки гена EXOCYST70A3, учените откриват, че могат да накарат кореновата система на растението да се разрасне по-дълбоко и според тях този или подобен ген се съдържа във всяко растение.

"Много сме развълнувани от това първо откритие по пътя на целите на Harnessing Plants Initiative", разказва изследователят Волфганг Буш (Wolfgang Busch). "Намаляването на нивата на атмосферния CO2 е едно от най-големите предизвикателства на нашето време и за мен лично е много значимо да мога да работя върху решение на този проблем".

Източник: Futurism - SCIENTISTS GENE EDIT PLANTS TO BE BETTER AT CARBON CAPTURE