Гигантска следа от динозавърска стъпка откриха в пустинята Гоби

Наука ОFFNews Последна промяна на 03 октомври 2016 в 11:48 7005 0

Кредит Shinobu Ishigaki

Професор Шинобу Исигаки до динозавърския отпечатък в пустинята Гоби.

Учените са открили една от най-големите динозавърски следи, по-дълга от метър и със ширина 0,77 метра. Следата е открита в пустинята Гоби в Монголия, съобщава The Japan Times‎.

Резултатите от изследването на находката са публикувани в Paleontological Research.

Откритието на 106-сантиметровата следа е направено в края на август от съвместен екип от Университета Окаяма (Япония) и изследователи от Института по палеонтология и геологията на Монголската академия на науките.

Учените отбелязват, че динозавърски следи по-големи от 100 см са рядка находка, а най-новото откритие дори показва ясен отпечатък на нокът.

Находката е намерена в геоложки пласт, датиран от края на периода Креда отпреди около 70 - 90 милиона години.

Това не е отпечатък, а фосилизирана следа от левия заден крак на титанозавър, род растителнояден динозавър с дълга шия, който вероятно е бил по-дълъг от 30 метра и 20 метра висок, според Шинобу Исигаки (Shinobu Ishigaki), професор от Университета Окаяма и водещ японския изследователски екип.

Tитанозавър с малко в сравнение с човек.(Raul Martin and Kristina Curry Rogers)

"Цeлият скелет на гигантския динозавър, който е оставил такъв солиден отпечатък все още предстои да се открие в Монголия", отбеляза Исигаки.

Масатеру Шибата (Masateru Shibata), преподавател и изследовател от Университета в префектура Фукуи, заяви, че фосилизираните следи от стъпки са също толкова ценни като вкаменените кости.

"Отпечатъците са живи свидетелства за динозаврите", разказва Шибата. "Има много информация, която може да бъде получена само от стъпките, включително формата на динозавърските крака, както и начините, по които те ходят".

Новоизлюпилите се титанозавърски бебета тежат колкото средните човешките бебета, но само за няколко седмици те достигат най-малко размера на голдън ретривъри с тегло 70 кг, високи до коленете на човек. И когата станат на 20 са по-големи от автобус.(Dinosaur CSI)

През 2014 г. в провинция Чубут в Аржентина бе изкопан скелета на най-големия титанозавър. Неговата дължина на тялото достига до 40 метра и височина - 20 метра. Животното е тежало до 77 тона.