28 ноември 2021

"Хъбъл" засне удивителната галактика "Фойерверк"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 януари 2021 в 10:20 22410
Галактиката NGC 6946. Кредит: ESA/Hubble & NASA, A. Leroy, K. S. Long

Космическият телескоп „Хъбъл“ направи снимка на галактиката NGC 6946, която регистрира 10 експлозии на свръхнови през миналия век, за което е получила името „Фойерверк“. За сравнение, в Млечния път през същия период от време са експлодирали средно само 1-2 звезди.

„Поради факта, че NGC 6946 е обърнат към нас „анфас“, ние виждаме на полученото изображение на звездите, спиралните ръкави и различни структури с феноменални детайли“, отбелязва сайтът на космическия телескоп.

Галактиката NGC 6946. Кредит: ESA/Hubble & NASA, A. Leroy, K. S. Long

Галактиката NGC 6946 е открита от Уилям Хершел на 9 септември 1798 г. Намира се на разстояние около 25,2 милиона светлинни години от Земята в посока границата на съзвездията Цефей и Лебед. Смята се, че галактиката е с диаметър 40 000 светлинни години, което я прави повече от половината от размера на Млечния път.