17 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Японски учени отглеждат нерви от кожа

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 май 2015 в 14:5630200
Снимка: wallsfx.com

Японски учени са провели експерименти за отглеждане на нервни клетки от човешка кожа с помощта на химически компоненти.

За новината съобщава ТАСС, позовавайки се на японски медии.

Японските изследователи са взели няколко проби от кожа на хора от шест месеца до 55 години, а след това добавили към нея няколко химически компоненти, оказващи влияние върху формирането и развитието на нервните клетки. След три седмици, повече от 80% от пробите кожа са придобили свойства на нервни клетки. Изследователи смятат, че новият метод ще помогне при лечение на повредена нервна тъкан, например, при заболявания на главния и гръбначния мозък.

"Надяваме се, че нашето откритие ще помогне в бъдеще за лечение при увреждане на нервите. Но, тъй като добавянето на химически компоненти носи известен риск, трябва да продължим да наблюдаваме развитието на трансформираните клетки, за да се гарантира тяхната безопасност", - казва един от ръководителите на изследването.

Основното предимство на метода е ​​липсата на намеса в тъканта на генетично ниво, а индуцираните стволови клетки, които се получават чрез епигенетично препрограмиране, са по-склонни към рак - изтъкват предимствата на своя метод японските учени.

11 ноември 2019 в 00:006128