Южнокорейци ще клонират пещерен лъв

Наука ОFFNews Последна промяна на 05 март 2016 в 16:31 10393 0

Специалисти от Южна Корея са събрали образци на тъкани от малък пещерен лъв, които могат да бъдат използвани за клонирането на животното, съобщи ТАСС

Историята започва миналата година, когато са намерени две тела на пещерни лъвчета в много добро състояние в Якутия. По време на смъртта си малките животни били на по-малко от месец. Находката веднага привлякоха вниманието на изследователи от цял ​​свят.

Южнокорейските представители на университета Соам вече са избрали най-подходящия за клониране материал. Това се случва заради подписаното споразумение между Русия и Южна Корея. След около два месеца, пробите ще заминат за Корея за научни изследвания. Засега е трудно да се преценят шансовете за успех.

Според учените, това откритие може да даде отговори на много въпроси за произхода на пещерните лъвове, защото преди това никога не са били откривани цели тела на тези животни.

Пещерните лъвове се считат за изчезнал подвид на лъвовете. През епохата на плейстоцена тези животни са обитавали Сибир и Европа. Хищниците са ловували диви коне, елени, антилопи и диви бикове. Въпреки името си, те рядко посещавали пещерите, но в тях влизали, за да умрат болни и възрастни животни. Пещерните лъвове са едни от най-големите представители на семейство котки съществували някога. Дължината им без опашката достига при мъжките до 2.1 м. Пещерните рисунки изобразяват пещерните лъвове без грива.

Учените дълго са спорели дали пещерните лъвове трябва да се разглеждат като подвид на лъва или са отделен вид. През 2004 г. немски учени на базата на ДНК анализ ги определят като подвид на лъва.

Преди време, група специалисти от САЩ обявиха, че са направили пробив по въпроса за клонирането на мамутите. Използвайки инструмента за редактиране на генома CRISPR, учените са успели да вмъкнат 14 гена на мамут в ДНК на слон. Но не всички одобряват експериментите за клониране на изчезнали животни. Някои експерти посочват, че в момента на ръба на изчезване са много видове и би било много по-мъдро да се пренасочат усилията и средствата, за да им се помогне да оцелеят.