22 януари 2021

Има втори слой на информация в ДНК структурата

Тя определя механичните свойства на ДНК

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 юни 2016 в 12:00 49500

За наличието на втори информационен слой в структурата на дезоксирибонуклеиновата киселина установиха холандски учени, съобщи Iflscience.

Този слой информация, определя механичните свойства на ДНК.

Изследването е публикувано в PLOS ONE.

Още през 1980 г. изследователите предполагат, че втори слой на информация се намира на върха на генетичния код - механични сигнали, които определят как се предава информацията. ДНК молекулите са много и много по-дълги от клетките, които ги държат.

Във всяка една от нашите клетки има 2 метра силно уплътнени ДНК молекули - основно опаковъчни единици, наречени нуклеозоми. Начинът, по който генетичният материал е наклонен, определя как да се чете информацията и как протеините се произвеждат в последствие. По този начин съответните части се „четат“ в различните ни органи.Начинът, по който генетичният материал е опакован, определя как да се чете информацията и как протеините се произвеждат в последствие. За да е достъпен физически, ДНК трябва да е разгъната. По този начин съответните части се „четат“ в различните ни органи.

Съгласно тази теория, това накланяне се определя чрез механична информация писмено в ДНК молекулите.

За да се изследва този втори слой на информация, екип, ръководен от Хелмут Шизел (Helmut Schiessel) от университета в Лайден, е създал компютърни симулации на веригите на ДНК с различни механични сигнали. Тези механични сигнали определят как молекулата на ДНК е сгъната в нуклеозоми.

Изследователите открили корелации между механиката и действителната сгъваема конструкция при генома на дрождите Saccharomyces Cerevisiae и Schizosacharomyces pombe.

Двата пласта информация означават също така, че генетичните мутации ще имат два ефекта: кодовете за специфични белтъци могат да се променят и начина, по който ДНК е наклонена, също може да се промени.