15 септември 2019
  •  Говорят медиците

Изложба на фосили в Бургас

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 май 2015 в 11:3934860

На 30 и 31 май в Природонаучния музей в град Бургас ще се състои "Палеосреща-изложба" с възможност за размяна и/или закупуване на образци от посетителите.

Идеята за предстоящата изложба не е резултат от случайно и внезапно хрумване. От няколко години се провеждат спорадични мероприятия в сферата на любителската палеонтология – срещи, по някоя екскурзия и накрая една еднодневна изложба във фоайето на хотел Антик в град Варна.

Другият публичен форум с топла връзка към палеонтологията са традиционните изложения на минерали в музея Земята и хората, където независимо от търговския елемент, могат и да се видят немалко прекрасни образци.
До момента любителската палеонтология в България е толерирана от научните институции, но с известни резерви – опасенията, че ценни находки се съсипват от аматьори или „потъват“ в частни колекции са сред основните доводи „против“. От друга страна институционалната палеонтология не разполага със средства за регулярни полеви проучвания и безброй находки постепенно се затриват от разрушителните сили на природата. Предстоящата изложба в Природонаучния музей в град Бургас ще бъде първото по рода си мероприятие насочено към фосилите и съвместяващо интересите на музей с тези на палеонтолозите любители. Участниците ще имат възможност да покажат най-интересните си находки, да обменят информация и образци. Посетителите ще могат да се докоснат до останки от отдавна живели животни и растения и да научат нещо повече за тях.

Периодът на провеждане на изложбата не е случайно избран – той съвпада и с откриването на обновената палеонтологична експозиция на Природонаучния музей Бургас.

Надяваме се тази първа по рода си кратка изложба да постави началото на любителски изложения на фосили в различни музеи из цялата страна.

08 септември 2019 в 06:307828