08 април 2020

Компанията Bigelow планира да пусне няколко обитаеми космически станции

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 февруари 2018 в 00:0018180
Bigelow Aerospace

Американската компания Bigelow Aerospace възнамерява да пусне няколко напълно автономни космически станции.

В момента компанията работи върху два модула B330-1 и B330-2, които ще бъдат готови през 2021 г.

Както отбелязва CNBC, основателят на компанията Робърт Бигелоу приветства това решение, отбелязвайки, че неговата компания все още не е говорила с администрацията на Тръмп, но е отворена за обсъждане.

След B330-1 и B330-2 компанията планира да пусне модула Olympus. Той е два пъти по-голям от съществуващия обитаем модул на МКС и ще изисква изстрелване с капацитет до 80 тона.

През 2016 г. астронавтите на НАСА се разгърнаха експерименталния надуваем модул BEAM на Bigelow на МКС, предназначен за пребиваване на членовете на екипажа на станцията. Той се тества и в момента на борда на космическата станция. Тестовете на BEAM ще продължат минимум две години.

През това време астронавтите ще оценят способността му за защита срещу радиация, за поддържане на температурата и да издържат ударите на микрометеорити и ефектите от праха, както и други фактори на космическата среда.

Модулът се представя толкова добре, че НАСА реши да го задържи по-дълго, за да се използвана като орбитално хранилище.