15 септември 2019
  •  Говорят медиците

Космическият кораб Касини засне Енцелад на фона на Орион (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2016 в 10:2218950
Снимка: Cassini / NASA

Космическият кораб "Касини" прелитайки засне Енцелад, шестият по големина естествен спътник на Сатурн, на фона на централната звезда на пояса Орион - Алнилам.

Основната цел на сондата е да проучи как се променя светлината на звездата след преминаване през гейзерите на Енцелад.

Изображенията са публикувани в архива на мисията "Касини".

Основната част от наблюденията се водят с помощта ултравиолетовия спектрометър UVIS. Алнилам се отнася към спектралния клас сини свръхгиганти, така че голяма част от излъчването му е UV. Преминавайки през частиците лед и прах, отделяни от Енцелад, радиацията се абсорбира частично. Въз основа на това, каква е схемата на поглъщане, учените могат да определят какви вещества се отделят от гейзерите.

В момента на наблюдението разстоянието между Касини и Енцелад е около 1,0 милиона км, а разстоянието до Алнилам - около две хиляди светлинни години. На анимацията звездата е в горната част, вдясно от центъра, гейзерите на повърхността на Енцелад са над диска на спътника.

По същия начин се изследват атмосферата и обкръжението на небесните тела. Например, това е начинът, по който са открити пръстените на Уран и се проучва атмосферата на Плутон.

08 септември 2019 в 06:307828