26 юни 2019
  •  Говорят медиците

Летяща лъжица се вижда на нова снимка от Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 септември 2015 в 10:4247800
Снимка: Mars Rover/NASA

След снимката на жена, която наблюдава марсохода "Curiosity", сега от НАСА публикуваха снимка на левитираща над повърхността лъжица.

Необичайното образувание е забелязано от потребители на форума "Unmanned Space Flight", като самата снимка е изпратена от марсохода на 30 август.

Тези, които вярват в извънземни цивилизации, древни или пък напредничави, са приели въпросния кадър за поредното доказателство, че на Марс има интелигентен живот. Въпреки това учените обясняват това странно каменно образование с явлението "парейдолия". То представлява илюзия, породена от неясно, неопределено и лошо разпознаване на обект (предимно образ). Другото им обяснение е и необичайният начин, по който се е образувала повърхността на Марс.

Според "Дискавъри" тънкият атмосферен слой на планетата, съчетан със слабата ѝ гравитация, означава, че вятърът там може да създава далеч по-сложни и необичайни скални структури, отколкото на Земята. На Марс има всичко от "пясъчни дяволи" (нещо като торнада) до пясъчни бури, които могат да обхванат цялата планета.

Тези големи вариации на времето там създават най-различни странни, но и изящни форми - скални "навеси", "арки" и "лъжици".