24 септември 2020

НАСА създаде робот, който ще пълзи върху космическия кораб (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 август 2015 в 08:31 35141
Роботът LEMUR в представата на художник Снимка: НАСА

Специалисти на американските космически агенции са разработили механизъм, който може да се движи по повърхността на кораб в открития космос.

Заради специалното си покритие, този робот може да "прилепва" към обшивката на кораба без последици за него. Нещо подобно може да се види при геконите, които също могат да се разхождат по различни повърхности. Вътрешността на краката на тези същества са покрити с микроскопични власинки. Роботът на НАСА използва подобни косъмчета, направени от синтетичен материал, съобщава лабораторията на НАСА Jet Propulsion Laboratory.

Зад удивителната способност на геконите е явление, наречено сили на ван дер Ваалс. Създава се слабо електрическо поле, защото електроните, обикалящи около ядрата на атомите не са равномерно разположени, така че има положителни и отрицателни страни на неутралната молекула. Положително заредена част от молекула привлича близките отрицателно заредени и в резултат на което се получава "лепкавост". Дори при екстремни температура, налягане и радиационни условия, тези сили продължават да съществуват.

Най-новото поколение на материал за захващане, разработен от НАСА може да задържа повече от 16 кг.

В момента специалистите активно тестват роботът Lemur-3, които ще бъде полезен, включително за работата на Международната космическа станция. Такива механизми ще бъдат полезни за ремонт на оборудване в космоса.

Изследователите наскоро са направили три размера ръчни залепващи се  "астронавтски котви", които биха могли да бъдат използвани от астронавти във вътрешността на Международната космическа станция.

Манол 16.08 2015 в 12:12 1