16 декември 2019
  •  Говорят медиците

На 16 януари 1969 се извършва първото скачване на два пилотирани космически корабa

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 януари 2019 в 00:0052531

През 1969 г. на днешната дата за първи път два руски екипажа извършиха първото скачване в орбита на два космически кораба.

Първото стиковане на два кораба се извършва ръчно. Тази работа извършват командирите на "Союз-4" и "Союз-5" - Владимир Шаталов и Борис Волинов.

В тази ранна версия на космическия кораб "Союз" не е ималo вътрешeн тунел за трансфер, затова двама космонавти - Алексей Елисеев и Евгений Хрунов, които изиграват ролята на спасените, през открития космос се преместват от "Союз 5" в "Союз 4".

През 1970 г. руснаците модернизират космическия кораб "Союз" като му добавят вътрешен тунел. Съединените щати скачват своя космически кораб "Аполо" към космическата станция "Скайлаб".

През юли 1975 г. и двете нации скачиха своите кораби "Аполо" и "Союз" с помощта на специално проектиран докинг модул, за да премахне несъответствията на различните системи за скачване и атмосфери, поддържани в космоса в американския и руския кораб.

През 90-те, руснаците демонстрираха автоматично скачване, което позволи безпилотни товарни кораби да превозват доставки до космическата им станция "Мир" и на Международната космическа станция.

popleta
Рейтинг : -762
16.01 2017 в 13:19 1
И по коя телевизия ги даваха, че не помня?