06 май 2021

На 16 март голям астероид ще се прелети покрай Земята по-близо от Луната (видео)

Астероидът 2021 EQ3, принадлежащ към групата на Аполон, бе открит само преди няколко дни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 март 2021 в 17:54 31300
Кредит: Pixabay

Новооткрит астероид с обозначение 2021 EQ3 ще прелети Земята на разстояние 278 252 км, което е 0,72 LD (разстоянието между Земята и Луната) в 04:48 UTC (6:48 българско време) на 16 март 2021 година.

Това е 25-ият известен астероид, който прелита покрай Земята на разстояние по-малко от едно лунно разстояние от началото на годината и 4-тият досега този месец.

2021 EQ3 принадлежи към астероидната група на Аполон и има очакван диаметър между 17 и 38 метра.

За първи път е наблюдаван от обсерваторията Mount Lemmon Survey, Аризона на 11 март, пет дни преди най-близкия му подход до нашата планета.

Орбитата на Земята е синя, на астероида 2021 EQ3 е бяла, а на орбитите на Меркурий, Венера, Марс, Юпитер съответно цикламова, виолетова, червена и жълта. Кредит: The watchers

Трябва да се отбележи, че въз основа на високо прецизни орбитални изчисления, извършени в лабораторията за реактивни двигатели на НАСА, е потвърдено, че няма опасност от сблъсък на астероид 2021 EQ3 със Земята нито тази година, нито в близко бъдеще.

Източник: Asteroid 2021 EQ3 to flyby Earth at 0.72 LD on March 16,  The watchers