На живо: Китайският спътник се разбива в Земята на 1 април (не е шега)

НаукаOFFNews Последна промяна на 28 март 2018 в 13:26 9938 0

Кредит NASA

"Небесният дворец", който може да се пошегува с човечеството на 1 април.

Учените знаят повече от година, че спътникът Тянгун-1 (Tiangong-1), който полетя в небето през 2011 г. и чието име в буквален превод означава "небесен дворец", в крайна сметка ще се превърне в метеор, след като станцията спря да реагира на китайските команди през 2016 г., както съобщи Space.com.

Така че, този излязъл от контрол "дворец" ще се спусне на земята идващият уикенд като една небесна първоаприлска шега във вид на гореща следа от плазма и космически отломки, подчертава иронията на тази драма Business Insider.

Имате възможност да наблюдавате това представление почти от първия ред, благодарение на проекта за виртуален телескоп (Virtual Telescope Project)  от 12:20 UTC на 28 март 2018 (15:20 българско време):

Учените от цял свят успокояват човечеството (в частност и България) "да не се притесняват прекалено много" - Тянгун-1 просто "неконтролирано навлиза" в атмосферата.

Китайската космическа станция се върти около нашата планета със скорост от около 28000 км/ч., обикаляйки я на всеки 90 минути.

Въпреки че там въздухът е разреден - зоната, където свършва земната атмосфера и започва космосът, това е достатъчно, за да забави космическия апарат. Той губи скорост, гравитацията ще го насочи към Земята и ще започнат "фойерверките".

По-голямата част от космическата станция ще изгори в горните слоеве на атмосферата, подобно на метеор, но благодарение на масата и конструкцията на станцията, има вероятност някои части от нея да оцелеят и да стигнат до повърхността.

Джонатан Макдауъл (Jonathan McDowell), астрофизик в Харвардския университет, заяви пред Guardian, че парчета с тегло до 220 кг може да стигнат до повърхността на Земята. Според последните оценки частите от лабораторията, които оцелеят, най-вероятно ще паднат в океана.

Все пак, учените казват, че някои наблюдатели сигурно ще го видят.

Според неправителствената изследователската компания Aerospace изгарящите части от космическата станция "може да се видят и най-вероятно това ще продължи до една минута или повече, в зависимост от времето, видимостта, условията и местоположението на наблюдателя".

И дори в предупредените страни (България е сред тях), има безкрайно малка вероятност падащите отломки да ударят някого.

"В историята на космическите полети няма данни някой човек да е бил засегнат от навлизането на космически отломки", заяви Aerospace през януари.